mandag 19. november 2012

Paleo challenge - 1 uke

Etter 1 uke på Paleo challenge, må jeg si at det går veldig bra. Buksene er løsere allerede og vekta viser bedre resultater enn på veldig lenge! Jeg har ikke helt klart 100%, men er likevel veldig fornøyd med innsatsen så langt. Jeg er litt spent på fortsettelsen, for nå er det mye juleforberedelser som skal skje, og det involverer ofte mye usunne greier. Jeg er alt for glad i jula til å kutte ut de 7 slaga, for eksempel!

I går bakte vi lefse, men de er allerede lagt i fryseren og holder seg der fram til jul. Ingen jul uten lefse, men denne er i alle fall hjemmelaget slik at den ikke inneholder andre uhumskheter enn poteter og mel.
Men heldigvis blir det jo mye god og fet kjøttmat også, så det får vel veie opp. Vi skal i alle fall forsøke å spise hjemmelaget i så stor grad som det går an, det er tross alt bedre enn kjøpemat.

Jeg spiser ikke noe særlig frokost, men lunsj har vært omelett eller en løvbiff med avokado og tomat med hjemmelaget dressing.

Middag har vi vært ganske flinke å holde oss til selv før jeg begynte med denne utfordringen, men det blir jo litt innskrenket når vi ikke kan bruke meieriprodukter. Men jeg er ikke i tvil om at det er det som har gjort til at vekta har gått riktig vei igjen. Prøvde et par av oppskriftene til Sara med bloggen Paleoliv, og en var god og en annen var helt fantastisk vond :) Men sånn går det innimellom.

Min "faste" utskeielse er litt honning i teen. Jeg klarer ikke drikke te uten søtning i, og jeg har forstått det slik at honning kan være ok, om enn ikke på 30-dagers'en. Men kanskje jeg faktisk heller burde bruke stevia? Det påvirker i alle fall ikke blodsukkeret. Mulig jeg skal se litt på det.

Det er som vanlig mye festligheter og juleforberedelser framover, men vi satser på at trenden holder seg.
Foreløpig har ting funket i alle fall og jeg håper og krysser fingrene for at jeg klarer å holde ut i 3 uker til og at vekta går riktig vei.

1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat- til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,
    Christina
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett