mandag 12. november 2012

30 dagers paleo challenge?

Inspirert av Saras foredrag om Paleo-livsstil under Lille månes høstkonferanse, tenkte jeg at jeg skulle kaste meg ut i det. Litt dårlig planlegning, så det var ikke mye paleo-ingredienser til frokost og lunsj her i dag. Frokosten hopper jeg glatt over. Jeg fikk en pakke Detox Pukka-te av noen gjester her forleden, så det passet jo bra til frokost. Jeg tok en liten teskje honning i teen, honning må jo være paleo, for å ikke gå helt bananas. Jeg er jo et søtmonster uten like og drikke te uten sukker, det er bare æsj. Selv om denne Pukka-teen faktisk er ganske søt i utgangspunktet. Får se om jeg klarer å trappe ned etterhvert.

Lunsjen ble en løvbiff fra fryseren med agurk og tomat med vinaigrette-dressing og litt kjøpe-aioli (sikkert fy-fy, men den var fra Jacob's, så da er det vel ikke så galt).

Dagens middag er allerede planlagt og skal være reinskav. Den skal jo egentlig ha mye god fløte i seg, så jeg får spise den før samboer heller over fløten.

Jeg må nok skrive en handleliste og planlegge litt mer. Avocado bør vel finnes i huset framover for å få i seg nok godt fett. Og så er det jo spennende om jeg klarer å holde meg til dette når vi skal bort hver eneste helg framover.....

Paleo slik jeg ser det, er omtrent som lavkarbo, bortsett fra melkeproduktene. Som Sara nevnte, kan det være litt mye fokus på kaker og sukkererstatning i lavkarbo-leiren, og jeg trenger vel å komme meg litt bort fra det nå. Jeg må skjerpe meg, for jeg har gått opp en del kilo igjen og det er veldig dumt, når jeg følte at jeg hadde vært så flink.

Vi får se hvordan det går. Noen timer inn i 30-dagers-utfordringen og ting ser veldig bra ut! (Evig optimist!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar