mandag 17. oktober 2011

Foreningen Kostreform

Som mange andre likesinnede, brenner jeg for lavkarbo og lurer hele tiden på hva jeg kan gjøre for å spre det glade budskap. Bloggen er jo en mulighet, og jeg ender som regel opp med å snakke lavkarbo når jeg møter nye folk. Jeg må passe meg for ikke å overdrive!

En måte å få utløp for dette på, er jo å menge seg med likesinnede, så derfor har jeg meldt meg inn i KOS, foreningen Kostreform. Der satser jeg på å kunne være med på kurskvelder og foredrag for å få påfyll og kanskje også bidra til å få mer informasjon ut til folket.

Jeg bet meg spesielt merke i ett av punktene på lista over hva de ønsker å gjøre:
Påvirke media og politikere til å endre helse- og ernæringspolitikken, slik at den blir mer i tråd med vitenskap og kliniske erfaringer.

Jeg brenner etter å være med på dette og håper det snart dukker opp et møtekveld der jeg kan tilby min innsats! Problemet er vel at det trengs folk med riktig bakgrunn, gjerne medisinutdannelse eller ernæringsfysiologer osv. Det holder ikke å ha lest ei bok eller to for å sloss mot leger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar