onsdag 28. september 2011

Sjokolade!

Jeg er ikke så flink til å lage sjokolade sjøl, men kjøper heller mørk, god sjokolade til å kose meg med i helgene. (Problemet er at det blir rester og at helgene sklir ut, men det er en annen sak.).

Jeg har holdt meg til Freia Premium 70%, med ulike smaker. Mørk sjokolade er litt bittert, og jeg er veldig var for bitre smaker, men de har jo mint og appelsin og sitron og masse gode smaker. Og bare 34,5 gram karbohydrater per 100 gram. Det er jo ikke så galt hvis man spiser en stripe eller to.

Men her om dagen fant jeg en som var enda bedre, altså hadde færre karber. Sjokoladen heter Hachez og inneholder 77% kakao og inneholder 25 g karbohydrater per 100 gram. De kommer også i smaker som appelsin, bjørnebær, jordbær med pepper og mango med chili. Fant dem på Centra, men da har de dem kanskje på Ultra og Meny også? Har ikke prøvd mango/chili, men de andre var gode, om enn litt mindre smak enn Freia sine.

1 kommentar: