onsdag 7. mars 2012

Ny giv?

Jeg klaget min nød til Cecilie med Fristende lavkarbo-bloggen om manglende motivasjon til å fortsette vekt-nedgangen, eller til å unngå utskeielser og fikk noen gode råd. Jeg har lært at for å unngå søtsuget som er det som har vært roten til alt ondt for min del, så må jeg kutte drastisk på karbene. Og med utskeielser og hytteturer og godterier og alskens snask helg på helg på helg, så blir det vanskelig. Enten får jeg si meg fornøyd nå og droppe "slankekuren", ellers så får jeg gi meg sjøl et skikkelig spark bak og komme i gang igjen.

Jeg gjør ett forsøk til på det siste. Nå blir det strikt Skaldeman-diett framover. Te med helmelk til frokost (fløten blir så rar og brusende i teen!)  og egg/kjøtt til lunsj og middag. Så får heller samboeren finne på noe annet, han liker nemlig ikke at det blir for ensformig. Men jeg levde på knekkebrød med makrell i tomat i månedsvis for noen år siden uten problemer.

Trening er booket, både i dag og i morgen, så da får jeg trent også og vi planlegger skitur i helga. Mer enn 3 økter i uka forlanger jeg ikke av meg sjøl.

Så får vi se når fredagskosen kommer og lunsj-besøket vi skal på på søndag, hva jeg klarer å stå i mot....

Jeg har lastet ned Libra-app'en for Android også, men der sier de at med mitt vekt-nedgangstempo blir jeg ferdig langt uti 2013 og det vet jeg ikke om jeg gidder. Selv om lavkarbo-kostholdet vår skal vare livet ut, er jeg litt lei av å være "på slanker'n" fortsatt.... Nei, spark bak, få av meg de siste 5-10 kiloene... og så får jeg si meg fornøyd! :)

Og jeg har en lang liste med belønninger for meg sjøl når jeg når målet, men heller ikke det har fått meg fra å ta et kakestykke når vi er borte... Så jeg vet ikke om jeg bare er helt ekstremt opptatt av nåtidens nytelse og ikke klarer å se framover for kommende belønninger... Kort-tenkt, kanskje?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar