onsdag 22. august 2012

Endelig løpetur med nye sko

Det har tatt litt tid av ulike årsaker, men i går fikk jeg testet ut de nye skoene.
De er jo ikke "ordentlige" barefoot-sko, selv om de er kjøpt hos"Barefoot shoes". De mangler disse tærne som disse ekte skoene har. Men det er en veldig tynn såle og lite demping. Men sålen er veldig hard, ikke myk som på vanlige joggesko. Og så er de veldig lette. Mine er vel ikke av de letteste, 230 heter de, så da veier de vel kanskje 230 gram og ikke 190 som Cecilie sine? Lettere enn vanlige joggesko er de helt sikkert.

Jeg har lest hos Cecilie (Fristende Lavkarbo) at man skal begynne forsiktig, så det ble ca 2,5 km på gress rundt og rundt i en park utenfor der jeg bor. Merket ikke noe i bena verken i går eller i dag, så neste gang blir det forhåpentlig en litt lenger tur... hvis lungene holder. Det var de som satte en stopper i går, så jeg var veldig glad for at jeg "måtte" begrense meg! Neste gang blir det nok grusveg heller enn mykt gress også, så det skal bli spennende å se hvordan det går.

Det er jammen hardt og komme i gang igjen etter ferien, men nå er jeg i gang i alle fall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar