fredag 8. juni 2012

Pepsimax-fri i 10 dager! And counting!

Jeg har ikke drukket Pepsi Max på 10 dager, siden forrige mandag. Og har ikke brukt kunstig søtning heller. Og jeg har ligget veldig lavt på karbohydrat-inntaket. Fulgt Sten Sture Skaldemans opplegg stort sett. Hjemmekontor-lunsj har bestått av omelett med bacon eller en kjøttkake eller løvbiff med fetaost eller mozzarellaost. Hopper over frokosten, da er jeg ikke veldig sulten. Lunsj i kantina på jobben har vært hardkokte egg og røkelaks eller roastbeef med majones.

Til middag har det vært kjøttkaker av ulike slag, fylt med fetaost, chili og hvitløk, eller bare rene, men da har vi litt sopp og løk i stekepanne og heller over en skvett med fløte for å lage litt saus. Fiskesuppe og stekte laksefileter har også stått på bordet. Vi har hatt litt rotmos med blomkål og sellerirot og litt broccoli med smør, men jeg har holdt grønnsakene på et veldig lavt nivå. Jeg vet jo at jeg tåler lite karber før jeg får søtsug, og nå er det så godt som fraværende. Det er deilig!

Vi har tatt litt ost og pølse til kvelds hvis vi har følt for det.

Skaldeman-bøkene kan bestilles hos Lille Måne, både som e-bok og vanlig bok. GI-NULL! inneholder oppskrifter, så den kan det kanskje være greit å ha som vanlig bok. 

Selv min festhelg i Bergen gikk knirkefritt! Grillet kylling til lunsj, og egg og bacon til frokost. Det ble servert bacala til middag og da droppet jeg bare potetene og forsøkte å spise mest mulig fisk. Drakk vin, men holdt meg helt unna potetgullposene... og de florerte! Veldig fornøyd! Ser ikke ut til at vindrikkingen har gjort stor skade.

I tillegg har jeg trent med personlig trenger 2 ganger i uka og fått trent på egenhånd 1 eller 2 ganger til. Så nå føler jeg at jeg er på gang! Jeg håper bare jeg klarer å holde dette til jeg er i mål. Det skal bli så utrolig deilig å være ferdig med slankekuren og bare kunne fokusere på å spise godt og sunt og holde vekta ved like. Men det er ennå noen kilo igjen dit.

Jeg vet ikke om det var den andre hypnosetimen eller Skaldeman-bøkene som jeg har lest på nytt, heller nok mest til det siste. Men det kan nok være at den siste timen funket litt bedre enn den første. Den har ikke skadet i alle fall. Men Skaldeman får det til å høres så lett og enkelt ut og garanterer at alle går ned i vekt hvis man følger opplegget og det gir en enorm lyst til å komme i gang. Så de som sliter med å få til lavkarbo, les bøkene til Skaldeman og følg opplegget hans en stund, så går du ned i vekt! Det er litt ekstremt, men egentlig veldig enkelt.

Nå står nok en helg med selskapeligheter og bursdager for døra og jammen er det ikke en bursdag til uka også, men jeg holder stand! Nå SKAL jeg i mål!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar