torsdag 25. august 2011

Godt, men lite brød!

Jeg har egentlig ikke savnet brød så veldig, men noen ganger er det praktisk med brød.
Jeg har prøvd flere lavkarbo-oppskrifter og har funnet en i alle fall samboeren min har vært ganske fornøyd med, selv om jeg har ikke vært kjempebegeistret. Så når jeg så dette bildet fra Funksjonell Mat med det nye brødproduktet deres, ble jeg ganske så begeistret. Dette så jo veldig fristende ut!

Jeg stakk innom min nærmeste helsekost og prøvde det ut. Jeg ble veldig skuffet da jeg så hvor lite brødet egentlig ble. Til den prisen syns jeg kanskje man kunne laget litt mer deig og heller droppet den medfølgende formen. Folk flest har jo brødformer. Man kunne vel spart litt penger på det?


Men brødet ble uansett veldig godt, mye bedre enn alle andre lavkarbobrød jeg har smakt, så jeg har faktisk bestilt en 10 kgs sekk fra Funksjonell Mat slik at jeg kan bake mange brød framover.

Men kanskje det kommer et nytt, godt brød i Cecilies nye bakebok som kommer 1. november? :)
Den kan forhåndsbestilles hos Lille Måne.  
__________________________

I've not really missed bread that much, but it's sometimes good and practical with bread. I have not been overly keen on the different receips I have tried so far. I was therefore very excited when I saw this picture from Functional Food. The bread looked like "real" bread. Tried it out and it tastes great! The only disappointment is that it's tiny! For that price, one would think that there was a whole bread involved. But still, I've ordered a bag of 10 kgs so I'll have enough bread to last us quite some time!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar